Systemy klasy CRM zapewniają firmie środki do organizowania wszystkich posiadanych informacji o kontakcie lub transakcji – które można wykorzystać do wspierania różnych działań sprzedażowych i marketingowych. Jeśli Twoja firma regularnie współpracuje z klientami – to prawdopodobnie w pewnym momencie ktoś Ci powiedział, że powinieneś używać takiego systemu do zarządzania procesem sprzedaży. 

Czym właściwie jest CRM?

CRM to skrót od „Customer Relationship Management”. Systemy CRM to programy komputerowe przeznaczone do gromadzenia informacji o klientach z różnych źródeł, dzięki czemu wszystkie informacje istotne dla Twojej firmy są scentralizowane w jednym miejscu, do którego pracownicy mają dostęp, aby pomóc sobie w sprzedaży dóbr i utrzymaniu klientów. Informacje zbierane przez CRM mogą obejmować (ale z pewnością nie są ograniczone do) informacje takie jak:

  • strona internetowa klienta,
  • numery telefonów, adresy e-mail i adresy fizyczne,
  • branża klienta (ważna informacja dla firm B2B),
  • integracja konta w mediach społecznościowych,
  • data pierwszego kontaktu,
  • wiele więcej.


W zależności od wybranego CRM, niektóre z tych informacji mogą być wypełniane automatycznie poprzez wbudowane integracje ze źródłami danych innych firm lub może być konieczne ręczne wprowadzenie. W zależności od wyboru CRM możesz także skatalogować takie rzeczy jak rozmowy telefoniczne, wysłane i odebrane e-maile oraz inne informacje istotne dla Twojej firmy. 

Dlaczego warto korzystać z CRM w swojej firmie?

Wprowadzanie danych może być automatyczne. Chociaż wiele CRM opiera się w dużej mierze na ręcznym wprowadzaniu danych, istnieje wiele systemów, które automatyzują to w jak największym stopniu. Dzięki integracji z wyszukiwaniem w sieci i mediach społecznościowych systemy te mogą zaoszczędzić zespołowi sprzedaży wiele godzin badań, dzięki czemu mogą spędzać więcej czasu na samej sprzedaży właśnie.

Większość CRM pozwala na uporządkowanie kolejności, w jakiej pojawiają się informacje, tak aby najbardziej istotne informacje znajdowały się u góry ekranu, tam, gdzie jest to potrzebne przedstawicielowi handlowemu. Niestandardowe pulpity nawigacyjne, raporty – wszystkie te narzędzia mogą również znacznie ułatwić wiele zadań zarówno przedstawicielowi handlowemu, jak i kierownikowi sprzedaży.

pracujący biznesmeni

Owszem, nie da się obejść faktu, że wdrożenie i subskrypcja CRM będzie kosztować Twoją firmę nieco grosza, ale zaletą jest jednak to, że korzystanie z CRM jest bezpośrednio powiązane ze wzrostem przychodów, o czym przekonać się już w krótkim czasie od wdrożenia tego rozwiązania.

Na koniec warto dodać również, że te systemy są znakomicie skalowalne. Oznacza to, że wraz z rozwojem firmy Twój CRM może się rozwijać. W miarę zwiększania się listy klientów dodawanie nowych użytkowników i możliwości nadal jest łatwe. Oczywiście to niepełna lista zalet, dlatego warto samemu zainteresować się tematem i podjąć świadomą decyzję, co do wdrożenia.

Polecane

Jak zachować porządek w kosmetyczce?

Każdy wyjazd na dłużej lub krócej to prawdziwa męka pakowania? Najgorzej jest z kosmetykami, których nigdy nie możesz zmieścić, masz wrażenie, że kosmetyczka jest przepełniona? Wkurzają cię sytuacje z rozsypującym się po całej kosmetyczce pudrem lub bronzerem? Mamy dla Ciebie rozwiązanie. Metoda eliminacji Każdy wyjazd…

haszysz

Stres w codziennym życiu – jak się zrelaksować?

W niektórych przypadkach stres działa mobilizująco. Jednak gdy trwa zbyt długo, wyniszcza organizm, powoduje złe samopoczucie, zwiększa ogólny poziom lęku i utrudnia codzienne funkcjonowanie. Dlatego każda osoba powinna znaleźć metody, które sprzyjają odprężeniu i relaksacji. Sprawdź, jak skutecznie się zrelaksować. Skup się na swoim oddechu…

Szkolenia przeciwpożarowe w ramach BHP – Wrocław

Przed rozpoczęciem pracy zatrudnione osoby muszą przejść szkolenie z bezpieczeństwa i higieny pracy. Jego częścią jest między innymi szkolenie przeciwpożarowe. Jak wygląda? Jak je odbyć we Wrocławiu? Przeczytaj nasz artykuł, by dowiedzieć się więcej! Dlaczego BHP jest tak ważne?  Podejmując się pracy, chcemy mieć poczucie,…

Nosisz soczewki? Sprawdź ciekawostki!

Soczewki kontaktowe to wyrób medyczny, który nosi się na oku w celu korekcji wzroku lub z powodów kosmetycznych. Istnieją dwa główne rodzaje soczewek kontaktowych: korekcyjne i kosmetyczne. Soczewki korekcyjne są używane do leczenia różnych problemów z widzeniem, takich jak krótkowzroczność (nearsightedness), nadwzroczność (farsightedness) i astygmatyzm.…